روشنایی شهری-محیطی

پایه چراغ خیابانی امروزه به زیبا سازی و تزئین محیط های شهری بسیار کمک می‌کند؛ چراکه باعث ایجاد نشاط، شادی و روشنایی جهت سهولت در رفت و آمد شهروندان می‎شود. اگر می‌خواهید با انواع پایه چراغ خیابانی، کاربرد ها و موارد موثر در قیمت آن آشنا شوید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

پایه چراغ خیابانی چیست

تقریباً یکی از اصلی ترین ابزارها و سازه های روشنایی شهری، پایه چراغ است که از زمان های بسیار قبل مورد توجه و در دستور کار مدیران شهری بوده است . این پایه ها اغلب برای روشنایی شهری و بلواری مورد استفاده قرار می گیرد.

دلیل اهمیت پایه چراغ روشنایی

پایه های روشنایی شهر در شب علاوه بر ایجاد زیبایی، با تامین روشنایی معابر شهری باعث تامین امنیت شهر برای عابران در شب نیز می گردد.

شما می‌توانید پایه چراغ خیابانی را در ارتفاع های مختلف و در نقاط مختلف شهر مشاهده کنید. این روشنایی ها  باعث می شوند از بروز حوادث در خیابان ها و در بزرگراه ها جلوگیری شود.

پایه چراغ شهری یا برج نوری؟

بهتر است بدانید بر خلاف برج نوری که برای روشن سازی سطح وسیعی از محل استفاده می شوند، این نوع پایه روشنایی برای روشن سازی محیط های باریک و کوچکتر که دارای طول زیاد می باشند مناسب است. پس کاربرد این دو نوع پایه چراغ بسیار متفاوت است.

نواع پایه روشنایی خیابانی

انواع پایه چراغ به صورت چند وجهی و لوله ای تولید می شوند که شما می توانید بر روی پایه چراغ یک الی چهار نورافکن نیز نصب نمایید. پایه چراغ های خیابان در دو نوع کلی معمولی و دکوراتیو تولید می‌شوند و در کاربری های گوناگون نیز نصب می گردند.

پایه چراغ خیابانی ساده

پایه چراغ ساده، در ساده ترین شکل و ساختار تولید می‌شود و هیچ گونه دکور و طراحی خاصی از نظر ظاهری ندارد. پایه چراغ ساده می تواند به دو شکل چند وجهی یا لوله ای تولید شود.

پایه چراغ لوله ای ساده

جنس این پایه ها بر اساس سفارش مشتری قابل تغییر است اما معمولا از فولاد ST37 می باشد و در دو نوع رنگ شده و گالوانیزه هستند. این پایه ها در ظاهر به این شکل هستند که درقسمت پایین دارای قطر بیشتر (در بازه ۲ تا ۵ اینچ) و در قسمت بالا دارای قطر کمتری می باشند.

پایه چراغ چند وجهی ساده

این پایه ها در واقع از چند تکه و عموما با طول ۶ متر تشکیل شده است که به هم اتصال داده شده یا اورلپ شده اند.

پایه چراغ خیابانی دکوراتیو

نوع دیگر پایه چراغ، پایه های دکوراتیو است. همانطور که از نام این محصول پیداست، دارای ظاهری زیبا و چشم نواز هستند که باعث زیبایی هرچه بهتر و بیشتر فضای شهری می شوند. این پایه چراغ های دکوراتیو، اکثرا در فضاهای داخل شهری و پارک ها استفاده می شوند ودارای ارتفاع های متفاوت هستند. این پایه ها نیز در دو نوع لوله ای و چند وجهی هستند.

پایه چراغ لوله ای دکوراتیو

جالب است بدانید که نصب انواع چراغ های گازی و هم چنین چراغ های ال ای دی بر روی پایه چراغ خیابانی لوله ای دکوراتیو امکان پذیر می باشد. اندازه پایه چراغ لوله ای دکوراتیو می تواند در بازه ۲ تا ۱۵ متر قرار بگیرد.

پایه چراغ خیابانی چند وجهی دکوراتیو

این پایه چراغ ها از دو تا چهار بخش با سایز های مختلف تشکیل می‌شود. حمل و نقل این نوع پایه نسبت به نوع لوله ای  بسیار راحت تر است؛ چراکه ایه چراغ خیابانی چند وجهی در قطعات ۶ متری تولید می شود.


جهت خرید ، سفارش تولید و یا مشاوره قبل از خرید با ما تماس بگیرید.

واحد فروش یک  ۰۲۱۶۶۵۶۴۱۱۸

واحد فروش دو  ۰۲۱۶۶۹۲۷۹۸۶

موبایل  ۰۹۱۲۲۸۰۳۹۱۷


رنگ پایه های دکوراتیو

برای رنگ پایه های چراغ دکوراتیو از پوشش رنگ الکترواستاتیک استفاده می شود که اغلب هم به رنگ زرد و مشکی می‌باشد. عمر این پایه چراغ ها را زیاد است و در آن ها شاهد زنگ زدگی نخواهید بود؛ چراکه رنگ های الکترواستاتیک در برابر تابش آفتاب و بارش باران مقاومت خوبی دارند .

مشخصات فنی پایه چراغ

ارتفاع پایه چراغ روشنایی خیابانی اغلب ۶، ۹، ۱۲، ۱۵ و ۱۸ متر می باشد.

متریال ساخت پایه چراغ

پایه چراغ خیابانی از نظر متریال ساخت به سه دسته اصلی تقسیم می‌شود :

  • پایه چراغ پارکی فلزی
  • پایه چراغ پارکی آلومینیوم
  • پایه چراغ پارکی چدن